PC Press
O nama
O nama
Pretplata
O nama
Postanite saradnik PC-ja
Kontakt sa redakcijom
PC Press
Novi broj
Novi broj   
Pretrazivanje
Arhiva
Arhiva   
PC Online
PC Plus   
Specijalna izdanja
Aktuelnosti Aktuelnosti
PC #117 : Decembar 2005 Knjiga 50 godina racunarstva u Srbiji

 Naslovna  Sadržaj 
Dejan Ristanović
Vladimir Cerić
 

Carol Bartz, Autodesk

Carol Bartz je za 13 godina transformisala Autodesk od firme koja je imala samo jedan (ali dobar) proizvod u tržišnog lidera, istovremeno upetostručivši prihode kompanije. Kao predsednik i direktor Autodesk-a, ona je najviše rangirani rukovodilac jedne velike IT kompanije koji je posetio Beograd

Karijera Carol Bartz predstavlja stalnu uzlaznu liniju koja vodi do svojevrsnog Olimpa IT tržišta. Sama kaže da u školskim danima nije znala šta hoće da bude, ali je znala da neće da bude učiteljica, medicinska sestra ili sekretarica, a upravo su se ti poslovi uglavnom nudili devojkama iz siromašnog sveta u kome je rođena. Posle fakulteta zaposlila se u First National Bank of St. Paul gde je počela da prodaje računare. Dve godine kasnije postala je sistem analitičar u korporaciji 3-M, ubrzo shvativši da je jedina žena među oko 300 muškaraca. Posle nekog vremena konkurisala je za višu poziciju u službi prodaje ali joj je otvoreno rečeno da tamo za žene nema mesta. Napustila je 3-M i postala druga žena u istoriji koja je radila u odeljenju prodaje korporacije Digital Equipment. Napredovala je do mesta šefa prodaje a onda 1983. postala direktor marketinga firme Sun Microsystems. U narednih devet godina napredovala je u Sun-u da bi joj 1992. godine bilo ponuđeno mesto generalnog direktora kompanije Autodesk. Početak na novom poslu nije bio lak, ali gospođa Bartz je imala viziju širenja kompanije i rasta portfolija proizvoda u kome se tada nalazio samo jedan (ali vredan) paket za projektovanje. Pod njenim rukovodstvom Autodesk je segmentirao ponudu, promovišući posebne pakete za mašinske inženjere, arhitekte, građevince i druge profesionalce. Rezultati nisu izostali: godišnji prihodi kompanije su od 1992. do danas porasli sa 285 miliona na 1.3 milijarde dolara, a Autodesk se našao na poziciji jednog od najvećih proizvođača softvera u svetu.

Kako je prošlo 13 godina na čelu Autodesk-a?

Moram da kažem da su prošle brzo. Za nekoliko meseci ulazim u četrnaestu godinu mandata, što je mnogo vremena za mesto direktora u bilo kojoj velikoj kompaniji. Samo osnivači, kao što su Bill Gates ili Larry Ellison, ostaju toliko dugo na toj poziciji, kod svih ostalih su promene česte. Autodesk je za to vreme od kompanije koja proizvodi AutoCAD prerastao u kompaniju koja nudi 25 vertikalno segmentiranih rešenja namenjenih arhitekturi, proizvodnji, infrastrukturi, pa čak i industriji zabave. Uspeli smo da preživimo ispumpavanje .com balona i da uspešno ispratimo trend umrežavanja. Zapravo, smatram da će umrežavanje poboljšati ekonomije širom sveta, jer poslovanje više ne mora biti centralizovano, kao kada smo počinjali.

Nedavno ste objavili AutoCAD 2006 koji, prema mišljenju nekih analitičara, ne donosi ključna unapređenja. Da li je dostignut vrh u oblasti projektovanja?

Ne bih mogla da kažem da nema bitnih unapređenja. Koncentrisali smo se na povećanje brzine rada, pa je verzija 2006 za oko 40% brža. Naši korisnici traže način da brže završe posao, a ne šest novih načina da nacrtaju liniju. U novim izdanjima smo se koncentrisali na delove naših proizvoda koji daju ljudima šansu da ostvare bolje rezultate. Ne bavimo se izmišljanjem novih funkcija, već pratimo kako arhitekte i inženjeri rade i zajedno pronalazimo načine da pri tome budu efikasniji.

Autodesk je nedavno kupio kompaniju Alias/Wavefront. Kako će se njihov paket Maya uklopiti u Autodesk-ovu porodicu, u kojoj se već nalazi 3ds max?

Dobra vest za sve je da su A/W Maya i 3ds max zapravo raznorodni proizvodi. Maya je usmerena ka animaciji karaktera, dok je 3ds max orijentisan ka prostijim objektima kao što su automobili, zgrade i slično. Dobijena je interesantna kombinacija i jasno je da će mnogi naši korisnici ravnopravno upotrebljavati oba proizvoda. Druga stvar koja je učinila Alias/Wavefront interesantnim za nas je činjenica da imaju softver koji pomaže u prvoj, inicijalnoj fazi projektovanja, pri izradi idejnog projekta; mi nismo imali takav proizvod. Tako objedinjujemo sve segmente kreiranja projekta, od ideje, preko dizajna, do proizvodnje. Ova akvizicija se odlično uklopila u dve naše veoma važne divizije.

Za kompletan tekst intervjua i odgovore na pitanja o nastupu Autodesk-a u SCG, planovima za legalizacijsku kampanju, budućnosti CAD softvera, saradnji velikih softverskih firmi na CEO nivou i radu američkog državnog saveta za razvoj vrhunskih tehnologija, čiji je gospođa Bartz član, pogledajte PC #117.