PC Press
O nama
O nama
Pretplata
O nama
Postanite saradnik PC-ja
Kontakt sa redakcijom
PC Press
Novi broj
Novi broj   
Pretrazivanje
Arhiva
Arhiva   
PC Online
PC Plus   
Specijalna izdanja
Hardver Hardver
PC #130 : Februar 2007

 Naslovna  Sadržaj 
Voja Gašić  

Šarm IT-ja u gradu greha

Iako namenjen potrošačkoj elektronici, pa prema tome i potrošačima, ovogodišnji Consumer Electronics Show u Las Vegasu dokazao je da upravo IT industrija postavlja kamene-međaše u svim oblastima koje su povezane sa tehnikom...

Ovogodišnji CES po mnogo čemu je bio izuzetan. Pre svega, proslavio je značajan jubilej, jer pripremiti zanimljiv sajam 40 puta nije mala stvar. Takođe, obeležena je i činjenica da četvrtina svečanih otvaranja pripada Bilu Gejtsu koji je i za ovaj CES upriličio svoj deseti dvočasovni keynote u kome je, naravno, najviše pažnje posvećeno aktuelnim "međašima" - operativnom sistemu Microsoft Windows Vista i paketu Office 2007. Na kraju, možda ne toliko bitno za globalnu IT i consumer scenu, stoji i činjenica da je prvi put u istoriji CES-a bio prisutan i časopis "PC". Iako se, po našoj staroj dobroj tradiciji, sve organizuje u poslednji čas, prošlo je prilično dobro s obzirom na sedam letova koji su sačinjavali naše putešestvije koje je obuhvatalo Las Vegas i Redmond...

NJ. V. Potrošač

Ako uzmemo u obzir činjenicu da svako američko domaćinstvo ima u kući prosečno po 26 artikala koji mogu da se podvedu pod pojam "potrošačke elektronike" i da je na te iste stvarčice prošle godine u Americi potrošeno preko 135 milijardi dolara, postaje jasno zašto je Consumer Electronics Show nerazdvojivi deo ikonografije Las Vegasa - grada u kome se najviše troši (mada vam nije uvek jasno na šta trošite). Medijsko interesovanje za CES nije uvek bilo takvo, ali gašenjem Comdex-a, velikog IT sajma koji se takođe održavao u Las Vegasu, CES izbija u prvi medijski plan. Pad Comdex-a poklapa se sa kolapsom IT industrije nakon buma devedesetih godina i zasićenjem korisnika "prostim računarom", ali zato rast CES-a prati prodor IT tehnologija u sve ostale segmente potrošačke elektronike. Tako umesto doskorašnjeg trenda "kompjuter za svakoga" na CES-u možemo primetiti trend koji će verovatno obeležiti ovu dekadu - "kompjuter u svemu". Krenimo dakle u obilazak...

A obilazak je bio naporan, jer je ovogodišnji CES okupio 25 puta više izlagača od 110, koliko ih je bilo davne 1967. godine, a sve se odvija na prostoru koji je jedva 11 puta veći od prvobitnog. Čak i ako ne zalazite previše unutar štandova, moraćete da pređete oko 100 kilometara tepiha, a neko je izračunao da je na prethodnom CES-u popijeno oko 100.000 Starbucks kafa, mada tvrdim da smo ove godine Jelena i ja znatno popravili prosek. Ukoliko, baš kao mi, morate da obilazite CES, guraćete se sa prosečnih 70.000 dnevnih posetilaca - duplo više nego što dnevno ugosti Diznilend.

Najzad, da se radi o veoma važnom segmentu koji čini "američki san", svedoči i činjenica da je ovo deseti put da CES otvara jedno od oličenja koncepta "američkog sna", gospodin Bil Gejts. Na vreme sam upozoren da se pojavim barem sat i po pre početka keynote izlaganja, što mi je izgledalo preterano, ali sam ipak poslušao savet. Da nisam, verovatno ne bih uspeo da da među poslednjima ugrabim mesto u VIP & Press delu u kome je na raspolaganju bila "sitnica" od oko 1000 stolica...

Za izveštaj sa otvaranja, pregled zanimljivog hardvera, slike sa CES-a i doživljaje iz kockarnice pogledajte PC #130.