|
|||||||||||||
|
|
||||||||
Mladen Mijatović | |||
Dinamično rešenje za maloprodaju |
|||
Velike firme koja se bave maloprodajom suočavaju se sa nizom problema u svakodnevnom poslovanju. Primer primene Dynamics NAV paketa u kompaniji "N sport" prikazuje kako se Microsoft-ovi proizvodi mogu iskoristiti za njihovo rešavanje... |
Vlasnici velikih maloprodajnih lanaca, ali i hotelijeri i menadžeri velikih restorana suočavaju se sa ozbiljnim izazovima u svim oblastima poslovanja. Nije lako pridobiti klijente i zadovoljiti njihove zahteve, konkurencija je sveprisutna, a treba i stalno ići u korak sa novim tehnologijama koje prodiru u svakodnevni život i poslovanje. Integrisana rešenja koja Microsoft nudi preko mreže svojih partnera poboljšavaju poslovanje kako na nivou pojedinačnih prodavnica tako i na nivou cele firme, povećavajući efikasnost osoblja u prodaji, pa čak i olakšavajući kupovinu samim mušterijama. Izdržati sopstveni napredakPitanje možda deluje apsurdno pošto je razvoj nešto čemu se obično teži, a ne nešto što treba izdržati. Porast poslovanja ipak može da stvori ozbiljne probleme, što je imala prilike da iskusi beogradska firma N sport koja se bavi distribucijom i maloprodajom sportske i rekreativne opreme poznatih proizvođača (izdvojićemo brendove Puma, Nike i Asics). Ova firma je 2000. godine otvorila veći broj maloprodajnih objekata, a kako je to već uobičajeno za ovu robu, sve prodavnice su imale proizvode u „normalnoj“ prodaji, ali i hiljade artikala sa posebnim tretmanom (rasprodaje, sniženja...). Problem je bio u tome što je neko morao da vodi računa o cenama svih artikala, kao i o isplativosti ovakvih akcija. Firma je do 2006. godine značajno narasla, pa je upravo rast počeo da ugrožava poslovanje. Problemi u komunikaciji, razmeni informacija i međusobnoj saradnji poslovnica doveli su do toga da N sport uvidi i tamnu stranu razvoja. Za praćenje finansija i inventar, firma je koristila raznovrsna rešenja od kojih je svako predstavljalo sistem za sebe, dok je za sve probleme u vezi sa IT-jem u čitavoj firmi bila zadužena samo jedna osoba, pa N sport nije mogao da efikasno integriše poslovne procese unutar preduzeća. Nedostajala im je i transparentnost podataka o količini artikala i stanju u magacinima, što su sve preduslovi za uspešan opstanak firme na tržištu prepunom konkurencije. Šefovi su počeli da muče muku sa efikasnim i blagovremenim donošenjem strateških odluka, dok su ostali zaposleni sve teže mogli da prate robu kroz lanac snabdevanja i pružaju kvalitetnu uslugu potrošačima. Nešto je moralo da se preduzme. Šta je doneo Dynamics NAV
Da bi se prevazišli novonastali problemi, bio je neophodan u potpunosti integrisan sistem koji bi zaposlenima u celoj firmi omogućio bolju međusobnu komunikaciju i blagovremeni pristup preciznim i lako razumljivim informacijama. Rukovodeći ljudi N sport-a su takođe želeli rešenje koje je blisko zaposlenima kako bi se smanjilo vreme potrebno za obuku, kao i fleksibilno licenciranje softvera u saradnji sa samo jednim partnerom da bi ostvarili uštede na servisu, podršci i budućim nadogradnjama. Odgovor na ove zahteve je stigao iz Adacta Execom-a. Njihovi ljudi su razvili rešenje zasnovano na Microsoft-ovim proizvodima, uključujući tu i Microsoft Windows Server 2003 operativni sistem i Microsoft Dynamics NAV (ranije poznat kao Microsoft Navision), čime su obezbedili upravljanje finansijama, marketingom i prodajom, kao i dobro funkcionisanje procesa nabavke i inventarisanja. Sredinom 2006. godine N sport je započeo sa prvom fazom projekta koja je podrazumevala implementaciju Pebblestone Fashion dodatka koji služi za planiranje resursa. Nakon toga je počela druga faza uvođenjem LS Retail-a. Zahvaljujući svemu tome, N sport-a danas ima stabilan i pouzdan temelj za pristup, obradu i razmenu neophodnih informacija. Po rečima ljudi iz uprave N sport-a, sadašnji, daleko viši nivo integracije stoji u suprotnosti sa okruženjem u kojem je firma poslovala pre uvođenja ovog Microsoft-ovog rešenja. Borislav Simeunović, direktor kompanije N sport tvrdi: „I šefovi i zaposleni konačno mogu da imaju stalni uvid u sve što se dešava u poslovanju firme, počev od najsitnijih detalja pa sve do globalne slike. I to u svako doba dana ili noći.“ Dobavljači i distributeri sada bez problema prate kretanje više od 10.000 artikala (uključujući i podatke o modelima, boji i konfekcijskim brojevima) između većeg broja skladišta i prodavnica. Ažurni podaci o lokaciji robe omogućili su firmi da pređe na direktnu isporuku robe pojedinačnim radnjama. Svi relevantni podaci o broju artikala na stanju u svakom delu razuđenog prodajnog sistema, robnim transakcijama među poslovnicama, adekvatnim zamenama za robu koje nema na stanju, kao i cenama i sniženjima, dostupni su kroz korisnički interfejs u vidu jednog prozora. „Zahvaljujući ovom sistemu naši zaposleni sada ulažu svoj trud, znanje i talenat u lakše odvijanje celokupnog poslovanja, a ne u papirologiju“, dodaje gospodin Simeunović. Krajnji rezultat je očigledno poboljšanje načina poslovanja. Po podacima iz N sport-a, kompanija od prelaska na Microsoft-ovu platformu, kroz automatizaciju i pojednostavljen pristup važnoj dokumentaciji, ostvaruje uštedu od 8%, beleži i do 30% manje grešaka u radu, povećavajući produktivnost zaposlenih za oko 40%. Vredelo je potruditi se! Korisne adrese:
N Sport
Adacta
|
|