PC Press
O nama
O nama
Pretplata
O nama
Postanite saradnik PC-ja
Kontakt sa redakcijom
PC Press
Novi broj
Novi broj   
Pretrazivanje
Arhiva
Arhiva   
PC Online
PC Plus   
Specijalna izdanja
Aktuelnosti Aktuelnosti
PC #139 : Decembar 2007

 Naslovna  Sadržaj 
Dragana Vukajlović  

BIZbuzz IT seminar

U Niškoj Banji, u hotelu "Radon", od 24. do 26. oktobra održana je druga biZbuZZ konferencija o Internet poslovanju. U centru pažnje bili su Internet marketing i isplativost korporativnih sajtova...

Organizatori konferencije bili su NIIT centar iz Niša, Udruženje studenata elektronike Evrope (EESTEC), te privredne komorame Niša i Srbije. Tokom tri dana seminar je posetilo preko tri stotine ljudi, među kojima su se našli privrednici iz niškog i regiona južne Srbije, ali i privrednici iz ostalih krajeva Srbije, čak i iz ex‑YU država.

Ovogodišnja konferencija imala je drugačiji koncept predavanja u odnosu na prošlogodišnji: predavači su bili stručnjaci za Internet marketing sa uspešno realizovanim projektima iza njih, a došli su po pozivu organizatora. Izmena je dala dobre rezultate, jer su predavanja bila na zavidnom nivou.

Teme na programu

Na zadovoljstvo publike, sadržaj konferencije bio je tematski podeljen po danima: e‑poslovanje, e‑marketing i kvalitet i profitabilnost korporativnog prisustva, što je posetiocima dalo mogućnost da biraju upravo ono što žele da slušaju. Pozitivan utisak ostavilo je i interesovanje studenata za učešće, iako je događaj prvenstveno bio namenjen firmama. Među predavačima su se našli i stručnjaci iz Hrvatske i Slovačke, Jan Jilek iz Xclaim‑a predstavnika najbrže rastuće Internet kompanije u regionu, Vanja Bertalan iz Web burze, koji je izložio kvalitetnu studiju slučaja o reality show-u „Veliki brat“ u Hrvatskoj, te Marek Vidovič iz Etarget‑a. Kolege su rado prihvatile poziv i predstavile kretanje Internet tržišta u svojim zemljama.

Prvog dana konferencije izdvojila su se predavanja Marka Bijelića i Ivana Minića (www.burek.co.yu ), koji se po prvi put pojavio na nekom ovakvom skupu kao predavač. Drugi dan su obeležili Marek Vidovič, Jan Jilek i Rade Tričković iz HttPool‑a, koji je izneo zanimljive podatke o posećenosti pojedinih sajtova po statistikama kompanije u kojoj radi. U okviru e‑marketing dana veliko interesovanje izazvalo je i predavanje Istoka Pavlovića, eminentnog Web dizajnera, koji je na jednostavan način, kroz primere, objasnio specifičnosti pisanja na Web‑u i kvalitetnog copywriting‑a. Istog dana konferenciju je posetio i Slobodan Vučković, direktor Zavoda za Internet i informatiku Srbije.

Na kraju dana održan je okrugli sto na temu organizacije IT događaja kod nas gde se okupio zavidan broj učesnika, a izneti su zanimljivi predlozi za unapređenje i rešenje učestalih problema pri organizaciji ovakvih dešavanja. U diskusiji su prednjačili Zoran Torbica i Dragan Varagić.

Trećeg dana se, među strateško‑poslovnim partnerima konferencije, pojavio Telekom Srbija, čiji su predstavnici uzeli učešće u okruglom stolu da bi dobili povratne informacije od ljudi iz industrije, kao i od krajnjih korisnika prisutnih na konferenciji. Kroz diskusiju je trebalo uvideti mogućnost popularizacije Interneta kod nas, ali je ona otišla u drugom smeru jer su učesnici imali mnogo više konkretnih pitanja koja ih muče u vezi sa Telekomom, kao što su mogućnost kvalitetnijeg Internet pristupa u što većem broju mesta u Srbiji, kako doći do podrške za razvoj domaćih sadržaja na Web‑u, kakvi su planovi za proširenje i poboljšanje infrastrukture... Odgovori predstavnika Telekoma nisu bili previše direktni, što je izazvalo nezadovoljstvo kod učesnika i produžilo diskusiju. Dolazak Telekoma je bio odličan potez, jer krajnji korisnici retko imaju prilike da se susretnu direktno sa predstavnicima te kompanije. Kao predstavnici operatora koji drži monopol u državi dobro je da čuju mišljenja svojih korisnika, bilo pozitivna ili negativna. A da li će biti neke veće promene, videćemo...

Poslednjeg dana učesnici su mogli da čuju i četiri uspešne studije slučaja iz regiona. Pričali su Jelena Misita (www.21dan.com ), Vanja Bertalan (Veliki brat – Hrvatska), Vladan Zirojević (www.donesi.com ) i Vlada Nikolić, vlasnik aukcijskog sajta Limundo, preko kog je prodat simbol 5. oktobra, bager Džoa Bageriste.

Slobodno vreme

Pauze između predavanja iskorišćene su za upoznavanje učesnika. U neformalnoj atmosferi, u holu ispred amfiteatra i u kafeu, nastavljala se diskusija sa predavačima. Niška Banja se pokazala kao dobro mesto za održavanje skupova, jer pruža mogućnost za razne dodatne aktivnosti pored same konferencije, što su mnogi učesnici i iskoristili. Posebnu pažnju je privukao wellness centar, koji je u jutarnjim i poslepodnevnim časovima bio pun učesnika.

Sudeći po komentarima učesnika i predavača, većinom iznetim na blogovima (intervjui se mogu videti na www.razgovori.com ), organizatori mogu biti zadovoljni proteklom konferencijom, a pripreme za narednu godinu su već počele...