PC Press
O nama
O nama
Pretplata
O nama
Postanite saradnik PC-ja
Kontakt sa redakcijom
PC Press
Novi broj
Novi broj   
Pretrazivanje
Arhiva
Arhiva   
PC Online
PC Plus   
Specijalna izdanja
Aktuelnosti Aktuelnosti
PC #166 : Maj 2010

 Naslovna  Sadržaj 
Voja Gašić  

HP ide u Holivud

Bez HP radnih stanica i servera teško zamisliti savremenu industriju pokretnih slika. A u svakoj industriji postoji i zrnce kreativnosti - vredelo ga je potražiti u Holivudu, srcu filmske industrije.

Kada bi Američka filmska akademija među mnogobrojne „Oskare“ uvrstila i onaj za računare, HP bi bio najčešći laureat, a verovatno i prvi dobitnik nagrade „za životno računarsko filmsko delo“. Holivud je prepun HP opreme, a to je verovatno i razlog što je ova kompanija izabrala pacifičku obalu Santa Monike za predstavljanje svojih inovacija u oblasti radnih stanica.

HP je veoma ponosan na svoje holivudske partnere i vrlo pažljivo osluškuje njihove zahteve. Ne samo da ih osluškuje, već se trudi i da im udovolji, ne samo stalnim unapređenjima i kontrolom opreme, već i direktno učestvujući u holivudskim produkcijama i istraživanjima.

Tokom dvodnevnog druženja u Holivudu najviše pažnje bilo je posvećeno novoj generaciji HP radnih stanica. Predstavljanje je vodio Jeff Wood, direktor marketinga za poslove sa radnim stanicama, a u predstavljanju su se smenjivali Jim Zafarana, potpredsednik kompanije i generalni direktor workstation sektora, Terry Pilsner, potpredsednik kompanije zadužen za razvoj, a važnu reč su imali i predstavnici Intel‑a Thor Sewell i Tony Neal‑Graves, predstavnici sektora za radne stanice i data center servere. Izbor je bio logičan, jer se holivudski zadaci HP‑a upravo svode na intenzivno korišćenje radnih stanica i ogromnih serverskih farmi, a HP i Intel su ovde sinonimi za odličnu računarsku podršku.

Čitanje pokreta

Koliko god HP uređaji impresionirali kvalitetom, domaćini nisu propustili priliku da nam pokažu šta sve može da se uradi uz njihovu pomoć, uz prigodne demonstracije u holivudskim studijima Raleigh i DreamWorks. Raleigh je najstariji holivudski studio koji i danas radi, a počeci datiraju još od 1915. godine, kada je pod nazivom Famous Players Fiction Studios radio produkciju za čuvenu Mary Pickford, a produkcijama je ugostio čuvena imena kao što su Douglas Fairbanks, Walt Disney, Bette Davis... tamo je snimljen i njen čuveni film „Šta se dogodilo sa Baby Jane?“.

Svetsku slavu Raleigh studio stiče radom na čuvenom Diznijevom filmu Fantasia, omnibusu crtanih filmova inspirisanih fantastičnim izvođenjima dela klasične muzike pod dirigentskom palicom Leopolda Stokovskog. U ovom projektu Raleigh Studio dobija najvažniji produkcioni zadatak, a to je uklapanje slike i muzike. Godine 1940. to je bilo veoma komplikovano, naročito ako znamo da je prošlo svega 13 godina od (zvanično) prvog zvučnog filma The Jazz Singer; dobro obavljen posao doneo ja Raleigh studiju neprolaznu slavu.

Za jednog tehnomana najzanimljivija predstava odvijala se u prostoru Best Practices Lab. Kompanija PhaseSpace Motion Capture sve nas je impresionirala živom demonstracijom čuvene Kameronove virtuelne kamere, koja je ovde i rođena. PhaseSpace Motion Capture bavi se očitavanjem pokreta i njihovim prenosom u virtuelni svet. Najkomplikovanija varijanta se odnosi upravo na prenošenje pokreta sa glumca na njegovog dvojnika u renderovanom virtuelnom svetu (Avatara). Za to koriste jedinstvenu tehnologiju svetlosnih markera koji se raspoređuju po telu glumca, a očitavaju mnoštvom kamera smeštenih na ogromnu konstrukciju koja okružuje scenu.

Za ovu priliku odabrana su dva glumca koja pokrete treba da prenesu sasvim različitim virtuelnim likovima, pa su u skladu s tim i senzori na njima bili sasvim drugačije postavljeni. Glumica koja je pokrete prenosila liku robota bila je opremljena senzorima na ključnim zglobovima i udovima, a glumac koji je glumio duha većinu senzora nosio je na licu, jer je trebalo preneti bogatu mimiku duha čije je kretanje srazmerno jednostavno.

Već dugo izjedan ljubomorom zbog Mladenovog susreta sa Kameronom, morao sam da se probijem kroz redove radoznalih novinara i lično probam virtuelnu kameru oličenu u obliku HP TouchSmart tablet računara. Kamera tableta prati glumce, prenosi sliku i informacije o sopstvenom položaju do HP Z800 radne stanice koja uživo renderuje sliku sa virtuelnim glumcima iz pozicije virtuelne kamere, a zatim renderovanu sliku vraća na ekran tablet računara. Zvuči jednostavno, zar ne? Ipak, doživljaj je zasenio čak i čuvene zalaske sunca iz Santa Monike, a ako odete na sajt kompanije (www.phasespace.com ) i u meniju izaberete da saznate nešto o kompaniji (company), videćete da se i njima dopalo moje oduševljenje.

Preplitanje rada i snova

DreamWorks je poznat po produkciji i postprodukciji mnogih čuvenih filmskih naslova, ali i po sjajnim animiranim filmovima u kojima smo prvi put videli čari 3D projekcije. Prvi od 3D naslova Monsters vs. Aliens pojaviće se u DVD/Blu‑ray izdanju 29. septembra, ali ako nemate strpljenja, već sada ga možete dobiti uz Samsung 3D televizore C serije. DreamWorks je, naime, sa Samsung‑om sklopio ugovor o ekskluzivnoj distribuciji svih animiranih 3D izdanja uz Samsung 3D televizore i pre zvaničnog izlaska na tržište. Tako vas već na jesen, uz novi Samsung 3D TV, očekuje čitav niz DreamWorks 3D izdanja.

Boravak u Holivudu poklopio se i sa premijerom How To Train Your Dragon, pa su nas u DreamWorks‑u ljubazno pozvali na svetsku pretpremijeru ovog filma uz zanimljiva detaljna objašnjenja i činjenice vezane za njegovu produkciju. Tako smo saznali da u DreamWorks‑u rade na ogromnom broju HP radnih stanica, a da renderska farma (takođe HP proizvodnje) radi danonoćno da bi „za sutra“ obezbedila preview onoga što je preko dana urađeno. Novi modeli radnih stanica i servera su obezbedili eksperimentisanje sa strukturama koje su tradicionalno komplikovane za modeliranje i rendering, kao što su kosa i krzno. Zabavljali smo se i pokretanjem „mačkastog“ zmaja iz filma koji se sastoji od stotina hiljada poligona.

Koliko se tehnologija brzo razvija, najbolje ilustruje podatak da su u proizvodnji filma Shrek u DreamWorks‑u potrošili oko pet miliona render‑sati, a za proizvodnju filma Shrek 4 je utrošeno preko 50 miliona render sati do pred kraj prošlog meseca (premijera filma je krajem maja). Pri tome je oprema na kojoj se radi takođe značajno poboljšana i ubrzana.

Pored HP hardvera, DreamWorks za animaciju koristi softver sopstvene proizvodnje koji zaposleni inženjeri i dizajneri stalno razvijaju, menjaju i prilagođavaju novim potrebama. Sama atmosfera i ambijent DreamWorks studija kao da je preslikana iz snova o idealnom mestu na kome biste želeli da radite.

Predstavljanje mogućnosti HP radnih stanica obuhvatilo je mnogo više demonstracija iz sveta arhitekture, dizajna, projektovanja, pa i uloge HP hardvera u analizi ponašanja automobila Formule 1, gde smo saznali da se u toku treninga ili trke prikupljaju i u realnom vremenu analiziraju podaci sa preko 2.000 senzora ugrađenih u svaki F1 bolid. Kreativno i temeljno, dakle, možete pristupiti bilo kojem poslu. HP će vam sigurno pomoći kao siguran i pouzdan partner koga istinski zanima i raduje svako novo istraživanje ili primena tehnologije.