PC Press
O nama
O nama
Pretplata
O nama
Postanite saradnik PC-ja
Kontakt sa redakcijom
PC Press
Novi broj
Novi broj   
Pretrazivanje
Arhiva
Arhiva   
PC Online
PC Plus   
Specijalna izdanja
Softver Softver
PC #173 : Januar 2011 Knjiga 50 godina racunarstva u Srbiji

 Naslovna  Sadržaj 
Đorđe Grujić  

RenderIn: Zaslađivanje

Pre dva meseca pisali smo o SketchUp-u i pomenuli važne dodatke za njega. Sada predstavljamo najnoviji - RenderIn.

(kliknite za veću sliku)

Kojim god programom modelujete, sigurno će vam zatrebati lepa slika koja predstavlja vaš projekat u najboljem svetlu. Za to se koriste razni rendering programi u koje napravljene modele treba izvesti. Kako se tada ponešto gubi, idealno bi bilo da program kojim modelujete ima u sebi rendering modul. RenderIn je upravo to – za SketchUp 7 i 8.

Podesiti i renderovati

Kao i SketchUp, RenderIn je mali i lagan za upotrebu. Dok ovo pišemo, nalazi se u javnoj beta fazi, tako da ga potpuno besplatno možete preuzeti sa www.renderin.com i instalirati posle registracije. Dobro je integrisan u SketchUp okruženje, i dodaje još jednu kontrolnu paletu koju, kao i sve ostale palete, možete parkirati tamo gde vam u datom trenutku odgovara.

(kliknite za veću sliku)

Da biste videli šta dobijate, otvorite prozor za pregled, koji se osvežava u realnom vremenu ili na klik. U tom prozoru vidite posledice trenutnih podešavanja, kao i koliko je odmakao rendering. Sve što radite u SketchUp‑u ogleda se u tom prozoru, tako da su neprijatna iznenađenja svedena na minimum.

Svim teksturama koje koristite u SketchUp‑u možete promeniti osobine u RenderIn paleti, pre svega sjaj i stepen refleksije, kao i neravnine. Asortiman tekstura koje se mogu koristiti na slikama je praktično bezgraničan.

Osvetlite scenu

(kliknite za veću sliku)

Osvetljenje modela je suncem, čije parametre podešavate u SketchUp‑u. Ako znate tačan položaj svog projekta na planeti, onda će i osunčanje biti u skladu sa vremenom i datumom. RenderIn ima i funkciju okruženja, tako da će dodati horizont, nebo sa podesivim oblacima i ravan terena koja može biti neodređen materijal, talasasta voda, šljunak ili trava. Pretpostavljamo da će ova funkcija da doživi još poboljšanja, na primer dodavanje neba ako se koristi Google Earth snimak terena.

Za noćne scene treba vam veštačko osvetljenje. Bilo koju komponentu SketchUp‑a možete definisati kao izvor svetla. Jedna ravan će biti reflektor, dok će bilo koja komponenta sa zapreminom biti tačkasti izvor svetla. Na RenderIn sajtu postoje i svetiljke koje možete besplatno koristiti u projektima.

Parametre renderinga takođe podešavate u RendeIn paleti. Kao i uvek, važi pravilo da veće slike i vrednosti parametara zahtevaju i više od vaše mašine.

Put do cilja

(kliknite za veću sliku)

Posle instalacije, otvorite prozor za pregled i videćete kako vaš model izgleda. Otvorite RenderIn paletu, podesite materijale, teksture i svetla a onda definišite scene. Rad je koliko lagan toliko i zabavan, jer se svaka promena odmah vidi u prozoru za pregled, pa odluke možete doneti na licu mesta.

Ono što bi trebalo dodati jeste dodela izvora svetla delovima postojećih komponenti (sijalice, automobilska svetla ...), kao i „svetleći“ materijali. Ne zaboravimo, RenderIn je u beta fazi i razvija se, tako da se napredak i dalji razvoj očekuju. No, lepi rezultati su već vidjivi: pogledajte galeriju radova na www.renderin.com/gallery--your-renderings i pošaljite svoja remek-dela.

RenderIn pokazuje zašto je SketchUp toliko popularan i kako mali dodatak može da zasladi ionako prijatno iskustvo rada. Nema mnogo programa koji, uz tako malo zahteva, mogu toliko mnogo da pruže. RenderIn dodaje taman onoliko lepote u SketchUp okruženje koliko je trebalo. Naravno, model iz SketchUp‑a možete de renderujete i u Artlantis‑u ili nekom drugom programu, ali samo RenderIn za sada omogućava da sve uradite u istom okruženju.