|
|||||||||||||
|
|
||||||||
Stevan Josimović | |||
3D Studio MAX 2 |
|||
Stigla je i nova verzija paketa 3D Studio Max - hoće li on učvrstiti firmu Kinetix na samom vrhu rendering tržišta? |
Paket 3D Studio je još od DOS početaka bio dominantna aplikacija, sa zasluženo neskromnim apetitima, kako po pitanju resursa, tako i po pitanju položaja na tržištu. Pred svaku novu verziju u beogradskim "render krugovima" kruže glasine da je napokon uveden pravi ray-trace. Kako se to nije desilo, korisnici su morali da se zadovolje drugim novitetima, koji su 3D Studio učinili najpopularnijim programom te vrste. Za toliku popularnost zaslužno je jako kvalitetno i brzo phong senčenja, koje se nosilo sa oskudnim implementacijama ray-trace algoritama u drugim programima. S pojavom ozbiljnijih ray-trace programa, 3D Studio je dobio metal rendering i ray-trace senke. Čekanje na pravi ray-trace se proteglo i sa prelaskom na Windows platformu - "mazanje očiju" je još jednom "prošlo", uz neke refrakcione mape i realan dobitak u kvalitetu korisničkog interfejsa. Sa novom verzijom konačno je nastupilo i ono "napokon" sa početka teksta. Stvarno nešto novoVizuelne promene ne znače uvek stvarne, kvalitativne promene. MAX 2 ne donosi vizuelnu promenu - sa izuzetkom nekoliko detalja, promene na korisničkom interfejsu su kozmetičke. Kinetix je dobro procenio situaciju: korisnički interfejs je već dovoljno dobar, MAX-u je manjkalo nešto drugo. Pre svega, svi ozbiljni korisnici MAX-a su se žalili na nedostatak NURBS tehnike modeliranja, koja postoji u drugim programima. Iako je preuranjeno govoriti o kvalitetu MAX-ove implementacija NURBS-a, čini se da je Kinetix ozbiljno rešio da tehnologiju potpuno integriše u svoj proizvod. To se vidi po tome što je pored mogućnosti modeliranja pomoću NURBS-a omogućeno i direktno animiranje, što se ređe viđa u rendering programima. Poučeni dosadašnjim iskustvom "dobijanja na kašičicu", kada je 3D Studio u pitanju, konačni sud ćemo ostaviti za neki od sledećih brojeva. Možda je još važnije što je MAX "napokon" dobio pravi ray-trace: U editoru materijala, koji je vizuelno i kvalitativno pretrpeo najveće promene, od sada možete setovati ray-trace materijale. Dostupni su svi parametri ray-trace algoritma, kojih ima dosta. U jednom od prethodnih brojeva "PC"-ja pisali smo da potpune implementacije ray-trace algoritma nema, te da je jedino što se stvarno boduje kvalitet dobijene slike. Za relativno kratko vreme, došli smo do interesantnih rezultata: kvalitet refrakcije, refleksije i senki predmeta je na visokom nivou, što ukazuje na pravi ray-trace; argument je i vreme potrebno za render krajnje jednostavne scene. Đavo nam nije dao mira, pa smo istu scenu (ploča sa šah poljem, kugla od 2000 poligona od stakla i jedna ray-trace spot-lampa) napravili i u LightWave-u. "Rendali" smo u 640*480 rezoluciji, bez anti-aliasing-a, vodeći pri tome računa da ni u jednom od programa prilikom renderinga ne dođe do swap-ovanja. Rezultat je bio 0:44 prema 2:49 za LightWave. Ipak, ono što uštediš na mostu, platiš na ćupriji: MAX je mnogo bogatiji opcijama, što u profesionalnim vodama može da igra značajnu ulogu. Puna kola novitetaKinetix tvrdi da nova verzija donosi preko hiljadu noviteta i da su mogućnosti osnovne verzije "triplirane". Sitna poboljšanja su ravnomerno raspoređena svuda, ali ćemo detaljniju analizu efekata blinn shading, thin wall refraction, reflection dimming, hijerarhiju dinamike, motor, push SpaceWarp-a, Auto Boning sisteme, gomilu novih shader-a i mnogo drugog ostaviti za sledeći broj. Nova verzija ne koristi plug-in dodatke starog MAX-a - ako pokušate da "podmetnete" neki od njih, sledi rušenje sistema. Ako je scena rađena u verziji 1.x, "dvojka" će vas uljudno upozoriti da je verzija datoteke stara i da bi bilo dobro da je snimite. Kada to jednom završite, sve će raditi normalno. Problem nekompatibilnosti plug-in dodataka je nezgodan, ali podrška novom MAX-u neće izostati. Tako tvrdi i firma Digimation - sa njihove Web strane možete skinuti patch uz koji će stari plug-in-ovi raditi; ovakve poteze će u skoro povući i druge firme koje podržavaju MAX. Sigurno je da je MAX 2 nešto novo i vredno: po novim kvalitetima i broju opcija lako se može meriti sa bilo kojim render paketom u bilo kojoj klasi. Uspeh nove verzije garantuje i činjenica da će za korisnike prelazak biti bezbolan, a dobitak značajan. Čini nam se ipak da je novi MAX nešto zahtevniji od starog, ali sasvim je jasno da bez jače Pentium konfiguracije i bar 64 MB RAM-a niko ne razmišlja o bavljenju ovim poslom. Kako će se novi MAX snaći u našim krugovima, pokušaćemo da vam prenesemo u sledećem broju "PC"-ja. |
|