PC Press
O nama
O nama
Pretplata
O nama
Postanite saradnik PC-ja
Kontakt sa redakcijom
PC Press
Novi broj
Novi broj   
Pretrazivanje
Arhiva
Arhiva   
PC Online
PC Plus   
Specijalna izdanja
Komentari Komentari
PC #105 : Novembar 2004

 Naslovna  Sadržaj 
Dejan Ristanović  

Uvodnik


Među gomilom zanimljive opreme koju smo ovog meseca testirali primetio sam jedan prodor na polju potrošačke elektronike - Philips HDRW720, hibrid DVD plejera, DVD pisača, TV tjunera i hard diska. HDRW720 će poslati video-rikorder u penziju, pod uslovom da ste spremni da još jednom platite nešto što već imate u kućištu svog računara.

Pitanje odnosa PC-ja i kućne elektronike je veoma važno i odrediće budućnost ličnog računara. Pogledajmo, recimo, DVD plejer. U doba prvih DVD filmova, svi smo bili skloni da kupimo DVD čitač za PC - smatrali smo da će softver ubrzo početi da se distribuira na DVD-ovima, a i cena nam je više odgovarala. Pošto je film ipak prijatnije gledati na televizoru, mnogi su vukli kablove od PC-ja do TV-a, a bilo je i komičnih situacija kada vas neko iz druge sobe navodi dok naslepo pomerate miša tražeći ikonu na crnom ekranu. Tako su nastajali upotrebljivi hibridi, ali onog momenta kada je cena samostalnih DVD plejera pala, svi su ih kupili i odahnuli. Jeste, računar već imate, on može da reprodukuje DVD-ove, manje brinete o zaštitama, ali je samostalni DVD plejer kompaktniji, jednostavnije se koristi i daje kvalitetniju sliku odnosno ton. Priča se ponovila kod satelitskih risivera, a nastaviće se kod DVD pisača. Kućni PC se "drži" još samo u oblasti igara, mada ga i tu XBox i Playstation ozbiljno ugrožavaju.

Ima li onda smisla kupovati jak kućni računar ili je bolje opredeliti se za skromnu konfiguraciju namenjenu pristupu Internetu, a za multimediju koristiti namenske uređaje? Atraktivnost potrošačke elektronike jasna je i liderima velikih računarskih firmi, pa je Bil Gejts nedavno izjavio da će klasična (emitovana i kablovska) televizija ubrzo biti prevaziđena, baš kao i današnji kanali distribucije filmova. U intervjuu listu The Hollywood Reporter, osnivač Microsoft-a kaže da TV mrežama franšiza za prenos pojedinih sportskih takmičenja već sada vredi više od franšize za slanje programa u etar. Princip "linearnog", emitovanog programa i kanala biće zamenjen naručivanjem sadržaja preko Interneta, što će promeniti mnoge stvari u poslovnom svetu, posebno kada je reč o reklamiranju. Microsoft već sada intenzivno pregovara sa studijima i distributerima, težeći formiranju nečega što će se zvati Media/Entertainment and Technology Convergence Group. U prevodu, PC-ju i Internetu biće povereni novi, još zahtevniji poslovi a kućni uređaji će možda biti njegovi periferali. Kupovaćemo i jedne i druge, što ljubiteljima ovih "igračaka za odrasle" možda i neće toliko teško pasti. Vidimo se 1. decembra!