PC Press
O nama
O nama
Pretplata
O nama
Postanite saradnik PC-ja
Kontakt sa redakcijom
PC Press
Novi broj
Novi broj   
Pretrazivanje
Arhiva
Arhiva   
PC Online
PC Plus   
Specijalna izdanja
Komentari Komentari
PC #181 : Oktobar 2011 Knjiga 50 godina racunarstva u Srbiji

 Naslovna  Sadržaj 
Dejan Ristanović  

Uvodnik

Objavljivanjem Developer Preview verzije Windows-a 8 krećemo uz stepenice koje će nas odvesti do sledeće generacije softvera, ali će ta generacija biti više od nove verzije: već prvi pogled na Windows pokazuje da ulazimo u post-PC eru

Objavljivanjem Developer Preview verzije Windows-a 8 krećemo uz stepenice koje će nas odvesti do sledeće generacije softvera, ali će ta generacija biti više od nove verzije: već prvi pogled na Windows pokazuje da ulazimo u post-PC eru

Još od Windows-a 95, lice Microsoft-ovih operativnih sistema se nije bitnije menjalo: s vremena na vreme dobijalo je šminku, dodato je nekoliko zgodnih sitnica koje povećavaju produktivnost, ali su desktop sa ikonama, taskbar, systray i Start meni uvek bili pri ruci. Kada instalirate Windows 8, dočekaće vas nešto sasvim drugačije - da nisam video Windows Phone 7, Metro okruženje bi mi bilo potpuno nepoznato. I tako je, umesto da mobilni telefon postane računar, računar postao mobilni telefon.

Jedan klik na pravo mesto pozvaće stari desktop, veoma nalik na Windows 7 - u nekoj istorijskoj knjizi jednog dana će verovatno pisati da je Windows 7 vrhunac razvoja desktop operativnih sistema i da korisnicima jednostavno nije bilo potrebno ništa više od njega. Ciljno tržište Windows-a 8 nisu desktop i notebook računari, već pre svega tableti, uz želju da se okruženje ujednači sa mobilnim telefonima. Ballmer nedavno reče "Apple je prodao više iPad-a nego što nam se dopada", i u toj rečenici treba tražiti koren nove strategije - Microsoft-ov problem nije nedovoljna prodaja niti manjak novca, nego postepeni gubitak inicijative na tržištu. Integracija sa kompanijom Nokia, Windows Phone 7 a sada i Windows 8 kao operativni sistem za sve (sa posebnim osvrtom na tablete) pokazuju usmerenje ka tržištu mobilnih uređaja.

Naoko sitna komponenta te strategije može se pokazati ključnom: developer-i. Poznato je da 90% programera ne piše aplikacije za široko tržište, već programe za internu upotrebu u okviru firmi. Kada takav programer dođe kući i poželi da u slobodno vreme zaradi milione (ili barem finansira novi mobilni telefon), kome će se okrenuti? Pisanje programa za iPad zahteva Xcode, Cocoa Touch, Objective-C... Android, sa Eclipse plug-in-om predstavlja primamljiviju opciju, ali ako se odlučite za razvoj Windows (Phone) aplikacija, nalazite se u dobro poznatom Visual Studio okruženju, u kome možete da pišete na Javi ili C#-u koje koristite na poslu. Proces deluje i u drugom smeru, pa će programer stečeno znanje "vratiti" u firmu, uklapajući mobilne uređaje u korporativno okruženje, koje oni tek treba da osvoje.

Da li to znači da programeri ponovo postaju bitni, da ćemo u naš časopis vratiti programerski blok ili da ćemo im barem posvetiti više prostora u ovog meseca redizajniranim Odabranim bajtovima? U svakom slučaju, očekuje nas uzbudljiva godina. Vidimo se 1. novembra!