PC Press
O nama
O nama
Pretplata
O nama
Postanite saradnik PC-ja
Kontakt sa redakcijom
PC Press
Novi broj
Novi broj   
Pretrazivanje
Arhiva
Arhiva   
PC Online
PC Plus   
Specijalna izdanja
Softver Softver
PC #181 : Oktobar 2011

 Naslovna  Sadržaj 
Vladimir Cerić  

Mali server za veliki biznis

U modernom poslovanju i najmanje promene mogu doneti velike dobitke. Na primeru kompanije "Autopromet" pokazaćemo vam šta se sve može postići standardizacijom IT okruženja.

Autopromet je jedan od najvećih ovlašćenih dilera i servisera Opel i Chevrolet vozila u Srbiji, koji je sa radom počeo 1989. godine. U sklopu kompanije nalaze se dva salona automobila, servis, prodavnica rezervnih delova i linija za tehnički pregled vozila, a u centrali kompanije na Novom Beogradu radi preko 50 zaposlenih. Okosnicu firmine mrežne infrastrukture donedavno je činio server sa Novell NetWare 3.11 operativnim sistemom, na kojem se pokretala Clipper aplikacija zadužena za robno i finansijsko knjigovodstvo.

„Sistem je bio potpuno odvojen od ostatka sveta, pa smo morali da uvedemo pristup Internetu, a i namenske aplikacije koje smo koristili postale su usko grlo u poslovanju“, priseća se Radomir Kuprešanin, IT menadžer u kompaniji Autopromet. Vođeni strogim zahtevima principala, korporacije General Motors, u Autoprometu su počeli da razmišljaju o uvođenju novog, snažnijeg informacionog sistema.

Važno je imati dobrog partnera

Stručnjaci iz kompanije AB Soft snimili su stanje i pripremili kompletan reinženjering informacionog sistema u Autoprometu. „Primenom Small Business Server‑a, uz rešenja koja koriste Microsoft .NET platformu i SQL Server, u Autoprometu su uspeli da unaprede procese knjiženja, izrade završnih računa i pripreme radnih naloga“, kaže Milan Janić, sistem‑inženjer u AB Soft‑u. O ključnim prednostima novog informatičkog okruženja Radomir Kuprešanin kaže: „Izgradili smo pouzdanu IT infrastrukturu sa poboljšanom bezbednošću, a server nam je omogućio lakši zajednički rad i razmenu poruka, pa su tako sada sve aplikacije General Motors‑a dostupne svim zaposlenima. Kao krunu svega dobili smo tehničke preduslove za pokretanje svih relevantnih poslovnih aplikacija, među kojima je i poslovno rešenje AB Soft‑a.“

Omogućeno je centralizovano čuvanje važnih podataka (lager liste vozila, avansni računi, računi, ponude...) u vezi s prodajom vozila. „Jedno od najvažnijih i najefikasnijih rešenja koje smo dobili je konfigurator za prodaju novih vozila, koji je prodavcima vozila omogućio da ponudu ili račun za prodaju novog vozila urade za svega nekoliko minuta“, kaže Radomir Kuprešanin. Informacije o stanju magacina rezervnih delova sada su dostupne svima. „Narudžbine za nove pošiljke delova su se ranije štampale i slale poštom ili faksom. Sada se to sve obavlja iz aplikativnog softvera AB Soft‑a, uz korišćenje Web aplikacije General Motors‑a. Jasno je da je ubrzanje u radu ogromno“, ističe Kuprešanin.

Tehnologija za bolji biznis

Nakon unosa podataka o vozilu koje se prima na servisiranje, informacije o statusu vozila su uvek dostupne. „Po obavljenom servisu korisnike obaveštavamo slanjem SMS poruke sa bilo kog računara u mreži, preko GSM gateway‑a. Pored toga, prijemno osoblje ima mogućnost da za potrebe tehničkih konsultacija koristi aplikaciju General Motors‑a koja se instalira na server. Sva ova odlična rešenja su nam ranije bila nedostupna, a sada predstavljaju dragocen alat u radu“, pojašnjava Kuprešanin, i dodaje: „I administriranje mreže je sada jednostavnije. Mnoge operacije su potpuno automatizovane. Na primer, aplikacije General Motors‑a se instaliraju sa centralizovane lokacije i njihovo ažuriranje se vrši automatski.“

Parametara po kojima se može videti da je primena novog informacionog sistema povećala produktivnost zaposlenih ima mnogo. „U prodaji vozila je to sigurno preko 50%, a u delovima preduzeća koji rade sa rezervnim delovima produktivnost je praktično duplirana. Na primer, broj obrađenih dokumenata je, samo u robnom i finansijskom sektoru, povećan za 103%, dok su direktni troškovi održavanja softvera smanjeni za više od 40%. Zahvaljujući ovakvim skokovima u produktivnosti i poslovnim procesima, planiramo da uskoro uvedemo centralizovano elektronsko zavođenje svih dokumenata, čime ćemo nastaviti dalje unapređenje informacionog sistema koji nam je doneo brojne poslovne prednosti“, zaključuje Radomir Kuprešanin, IT menadžer kompanije Autopromet.

Korisne adrese:

AB Soft
http://www.absoft.rs