PC Press
O nama
O nama
Pretplata
O nama
Postanite saradnik PC-ja
Kontakt sa redakcijom
PC Press
Novi broj
Novi broj   
Pretrazivanje
Arhiva
Arhiva   
PC Online
PC Plus   
Specijalna izdanja
Softver Softver
PC #182 : Novembar 2011

 Naslovna  Sadržaj 
Vladimir Cerić  

Informacije na jednom mestu

Tradicionalno najveći izazov za implementaciju poslovnih rešenja su klijenti sa komplikovanim maloprodajama. Naročito ako su globalni brend, kod kojeg lokalni sistem treba integrisati sa drugim rešenjima. Takav je bio slučaj sa lancem Mr. Bricolage u Srbiji.

(kliknite za veću sliku)

Mr. Bricolage je francuski lanac hipermarketa po principu „uradi sam“ i ubraja se među četiri najveća svetska lanca hipermarketa, sa mrežom od preko 650 prodavnica. U ponudi ima preko 40.000 artikala za uređenje kuće i bašte i zapošljava oko 12.000 ljudi širom sveta, a prošlog meseca je u Beogradu otvorio treći prodajni objekat u Srbiji. Za informatičku podršku poslovanju u Srbiji odabrane su poslovne aplikacije kompanije AB Soft iz Beograda, koje su implementirane u sva tri prodajna objekta Mr. Bricolage u našoj zemlji.

Razmena u oba smera

Mr. Bricolage u svojem poslovanju koristi rešenje SIGMA francuskog proizvođača softvera, u kojem su pokrivene neke komercijalne operacije, ali ne i sve koje su deo zakonom propisane knjigovodstvene evidencije u Srbiji. Zato je bilo neophodno upotrebiti i lokalno rešenje koje će na adekvatan način odgovoriti zahtevima koje donosi jedan ovako veliki i komplikovan sistem. Stručnjaci AB Soft‑a su omogućili dvosmernu razmenu podataka sa SIGMA aplikacijom, pa se tako određeni komercijalni podaci iz korporacijskog rešenja prenose u AB Soft ERP sistem i primenjuju direktno u maloprodaji. Razmena ide i u suprotnom smeru, između ostalog i zato što je klijent zahtevao mogućnost dobijanja izveštaja sa svake kase na nivou svakog sata.

AB Soft‑ovo rešenje za maloprodaje omogućuje kombinaciju različitih vidova komunikacije i načina za razmenu podataka. Upravo zbog različitih mrežnih konfiguracija i povećane pouzdanosti i fleksibilnosti omogućen je autonoman rad POS uređaja, pa sada svako prodajno mesto funkcioniše nezavisno od servera koji se nalazi u tom objektu.

Kase se automatski povezuju sa tim serverom prilikom otvaranja smene i preuzimaju podatke o artiklima koji su neophodni za evidenciju prodaje na kasama, kao i prilikom zatvaranja smene, kada šalju podatke o evidentiranoj prodaji. Ukoliko je iz bilo kog razloga server trenutno nedostupan (kvar, servis, preopterećenost drugim operacijama...), kase će nastaviti da rade i omogućiti dalje izdavanje robe.

Rešenje za posebne zahteve

(kliknite za veću sliku)

Osim povezivanja dva različita softverska rešenja, AB Soft je u slučaju kompanije Mr. Bricolage primenio složenu organizaciju rada tipičnu za jedan distribuirani ERP sistem. Za razmenu podataka između izdvojenih objekata i centralne lokacije, AB Soft je razvio poseban vid sinhronizacije podataka. Ceo sistem funkcioniše tako da svaki objekat poseduje kompletnu infrastrukturu i funkcioniše bez obzira na (ne)postojanje komunikacije sa centralom.

Zbog takve organizacije, bila je neophodna složenija infrastuktura sa većim brojem servera sa bazama podataka koji međusobno sinhronizuju podatke u veoma kratkim vremenskim intervalima, pružajući korisniku utisak rada nad centralizovanom bazom. Sinhronizacija podataka se obavlja i u okviru samih maloprodajnih objekata, sa pomoćnim serverima, što omogućava da se u slučaju prestanka rada glavnog servera zaduženog za maloprodaju sistem preusmeri na pomoćnu infrastrukturu i nastavi normalan rad.

Replikacija poslovnih podataka je ostvarena i između lokalne centrale u Beogradu i maloprodajnih objekata u Nišu i Novom Sadu, a otvaranjem maloprodajnog objekta u Beogradu uvedena je i replikacija prema centrali korporacije. Zahvaljujući ovakvom načinu povezivanja, poboljšana je kontrola poslovanja, olakšano je izveštavanje prema najviše menadžmentu, a važne izmene se mogu vršiti i sa udaljenih lokacija. Na primer, automatske nivelacije cena u maloprodajnim objektima se sada izvršavaju u toku noći, a na osnovu izabranog cenovnika definisanog uz taj maloprodajni objekat, tako da nema prekida u redovnom funkcionisanju maloprodaje.

Moguć je i izvoz podataka u namensku aplikaciju za praćenje prodaje i nabavke na nivou korporacije, što je donelo novi nivo izveštavanja. Time je kompletiran i zaokružen poslovni informacioni sistem kompanije Mr. Bricolage u Srbiji koji je uspešno integrisao globalno softversko rešenje sa poslovnim aplikacijama kompanije AB Soft, koji su plod domaće pameti i iskustva.

Korisne adrese:

AB Soft
http://www.absoft.rs