|
|||||||||||||
|
|
||||||||
Dejan Ristanović | |||
Šta kažu korisnici |
|||
SezamPro je letnje mesece iskoristio za veliku nagradnu anketu. Rezultati su veoma interesantni... |
Sezamova anketa je veoma ambiciozno osmišljena i realizovana – dvadesetak pitanja je dalo detaljan presek navika, potreba i želja korisnika Interneta. Anketa je intenzivno promovisana na svim značajnijim YU Web stranama, a velikom odzivu verovatno je doprinela i novčana nagrada od 1000 dinara, kao i 15 atraktivnih SezamPro majica. Stranu sa anketom posetilo je više hiljada surfera, a kada su odbačeni nepotpuni i duplirani odgovori, dobili smo skoro 1500 validnih elektronskih kupona. Veoma reprezentativan uzorak. Ko koristi InternetVeć je odgovor na prvo pitanje pokazao da Internet više nije zabava za studente: 40% učesnika ankete ima između 26 i 35 godina, sledi grupa od 18-25 (28%) i 35-60 godina (20%), dok je mlađih od 18 godina svega 12%, uz zanemarljiv broj korisnika starijih od 60 godina. Zanimljiv je i podatak o zanimanju: uz računarsko – tehnička zanimanja, koja preovlađuju, javili su se i pravnici, lekari, menadžeri, ekonomisti, novinari, fotografi... Prosečan korisnik Interneta je iskusan, pošto svega 8% učesnika istraživanja pristupa Mreži odnedavno, sledećih 25% je počelo da koristi Internet ove godine, a ostali imaju bar jednogodišnji „staž“. Velika većina korisnika pristupa Internetu od kuće (62%), uz sledećih 17% koji zovu pretežno od kuće. Tek 10% korisnika zove sa posla, dok ostali pristupaju Internetu uglavnom sa radnog mesta, ali zovu i od kuće. To pokazuje da vreme velikog prodora Interneta u firme tek dolazi. Prosečan korisnik zove Internet više puta dnevno (57% anketiranih) ili skoro svaki dan (33%), a na vezi pri svakom pozivu ostaje po 20-60 minuta (41% anketiranih) ili 5-20 minuta (31%). Internet bi se koristio više kada bi cene provajdinga bile niže (45% anketiranih), kada bi telefonske veze bile bolje (26% anketiranih) a telefoniranje jeftinije (16%) – samo je 8% izjavilo da nema potrebu da više pristupa Internetu. Posebno su interesantni podaci o primarnom Internet provajderu čije usluge učesnici u anketi koriste. 44.6% korisnika se opredelilo za EUnet, 29.6% za SezamPro, 9.5% za BeoTelNet, 1.2% za ISC (Sava Centar), 0.8% za OpenNet, po 0.7% za InfoSky, BITS i Tehnicom... Bilo je 3% anketiranih koji koriste usluge inostranog provajdera i 5% onih koji Internetu pristupaju preko akademske mreže. Preko 58% anketiranih koristi isključivo usluge jednog provajdera, 24% povremeno koristi usluge dva provajdera, dok 18% redovno pristupa Internetu posredstvom dva ili više provajdera. Šta korisnici rade na Internetu? Za 50% učesnika ankete najvažniji servis Interneta je Web, za sledećih 42% elektronska pošta, 7% je uglavnom zainteresovano za prenos fajlova, dok se preostalih 1% interesuje za konferencije (news). Korisnici su zadovoljniDve i po godine pošto je Internet stigao „dečije bolesti“ provajdera su rešene, pa je većina korisnika zadovoljna uslugama. Tako je 23% učesnika ankete reklo da je veoma zadovoljno kvalitetom linka svog provajdera, a sledećih 66% da je zadovoljno (veoma nezadovoljnih je svega 1%). Najviše ocene za link dobili su EUnet (91% veoma zadovoljnih i zadovoljnih), SezamPro (89%) i BeoTelNet (88%). Brzinom dobijanja veze veoma je zadovoljno 47% korisnika, a zadovoljno je 41% – vreme busy signala je prošlo. Najvišu ocenu u ovoj kategoriji dobili su SezamPro (92% veoma zadovoljnih i zadovoljnih), EUnet (90%), InfoSky (88%) i BeoTelNet (79%). Korisnici su zadovoljni čak i cenama: 15% korisnika je veoma zadovoljno, a sledećih 45% zadovoljno cenom kod svog primarnog provajdera; nezadovoljnih je 32%, uz 8% veoma nezadovoljnih. I tehnička podrška je solidna – 22% veoma zadovoljnih i 62% zadovoljnih, uz najviše ocene koje su dobili SezamPro (35+60%) i EUnet (16+66%). Anketa je završena sredinom avgusta, kada smo sumirali rezultate i izvukli nagrade – 1000 dinara je dobio Ivan Živanović iz Beograda, dok je 15 SezamPro majica otišlo u Beograd, Apatin, Niš, Novi Bečej, Novi Sad, Sombor, Zrenjanin... SezamuPro ostaje da zaključke zasnovane na ovim rezultatima što pre primeni. Kako postati članZa sve informacije pozovite modemom 011/3020-234 ili 186-333, otkucajte new i prepustite se Sezamovom interfejsu. Možete se obratiti i glasom na 3227-231 ili svratiti u Skadarsku 40C (II sprat) i započeti druženje sa sistemom u SezamCafé-u. |
|