|
|||||||||||||
|
|
||||||||
Voja Gašić
Dejan Ristanović |
|||
50 najboljih |
|||
Po sedmi put krećemo na krstarenje YU (ili možda SCG?) Internetom u potrazi za najboljim Web prezentacijama na našem jeziku. Ko će ove godine imati priliku da na naslovnu stranu svog sajta stavi PC Press-ovu TOP50 markicu? |
Naša markica ove godine možda "trči počasni krug" - lako je moguće da pre sledećeg januara ime domena bude promenjeno u .cs ili nešto drugo (.rs, .ks...). To su, naravno, formalnosti - ionako se sve više firmi opredeljuje za internacionalne domene. Bitne su prezentacije koje se ređaju iza Web adresa... Broj registrovanih .yu domena približio se broju 18.000, što je značajno povećanje u odnosu na prošlu godinu. Velika većina tih domena, njih oko 15.500, je u co.yu grani, što je i logično kada se zna da kod nas samo pravna lica mogu da registruju Internet adresu. Pitanje je, doduše, koliko je od tih domena aktivno - često čujemo primedbe prijatelja koji su u novinama, na televiziji ili bilbordu videli reklamu sa jasno naznačenom Internet adresom, a kada su hteli da pogledaju o čemu se radi, sajt nije postojao. Ne radi se o početnicima koji nisu upamtili URL, već o svesti da je navođenje Internet adrese kao dela reklamne poruke važno; kada kasnije treba izdvojiti novac za prateći sajt, raspoloženje brzo izbledi ili se završi prezentacijom na kojoj je, jednom za svagda, predstavljena delatnost firme. Takvi sajtovi nisu, naravno, bili u konkurenciji za ovu listu - preskačući klasične prezentacije računarskih i drugih firmi, analizirali smo samo Web stranice koje nude informacije i servise od značaja za širu publiku, tj. one u čije se održavanje ulažu značajan trud i sredstva. Domaće Web izdavaštvo se, nažalost, već godinama vrti u začaranom krugu nedostatka novca, koji skroman obim e-trgovine ne može da obezbedi. Možda će razvoj elektronskog bankarstva za građanstvo, najavljen za početak 2004, doneti zamajac elektronskoj trgovini koja odavno dominira u razvijenijim zemljama. Neki već imaju gotove aplikacije, asortiman im je solidan, pa se samo čeka znak da je jednostavnost i sigurnost elektronskog plaćanja na dovoljno visokom nivou da se kupovina neće pretvarati u noćnu moru. Nakon toga sve će krenuti tokom koji je u svetu već dobro uhodan. Pojaviće se pretraživači koji pronalaze najpovoljniju cenu za proizvod koji vas interesuje. Najbolji pretraživač neće nužno biti onaj koji pronađe najviše referenci, već onaj koji prikupi informacije o proizvodu ili ponudi linkove na alternativne ideje; Web servisi će automatizovati svakodnevne kupovine čineći Internet najvećom prodavnicom u zemlji. Od povećanog prometa država će ubirati porez, čiji će deo odlaziti na razvoj sajtova od nacionalnog, naučnog i kulturnog značaja. A onda... A onda smo se probudili i nastavili surfovanje u potrazi sa 50 prezentacija zahvaljujući kojima verujemo u svetlu budućnost Interneta na našim prostorima...
Novine i časopisi |
|