|
Dejan Ristanović |
Ako ste obišli Sajam nameštaja, zapazili ste trend: veliki ekran preko puta ugaone garniture sa neizbežnim "lenjivcem". Dizajneri nameštaja nam očito preporučuju da uživamo u novim generacijama televizora, a nama su ostavili da razmišljamo kako HD dopuniti 3D-om
Ovih dana je proslavljeno 25 godina od prve projekcije filma "Povratak u budućnost", jednog od kultnih ostvarenja za geek populaciju (novu HD verziju trilogije možete da nabavite na Blu-ray diskovima). U drugom delu trilogije Marty i Doc Brown putuju u 21. oktobar 2015. godine, koji više i ne deluje tako daleko. Šta je od "tehnologija budućnosti" prikazanih u filmu ostvareno? Do 2015. godine teško da ćemo videti portabl nuklearni reaktor Mr. Fusion, leteće automobile, antigravitacione skejtbordove, kraljicu Kejt (pardon, Dijanu) ili efikasan pravni sistem (nastao ukidanjem pravnika), ali štošta smo dobili i pre plana. Recimo, kompjuterske igre bez upotrebe ruku (jeste li probali Microsoft Kinecta dodatak?), video-konferencije, biometrijsku identifikaciju kod otvaranja vrata, a pre svega velike ekrane. Zapravo, današnji ekrani su znatno veći od onih imaginarnih, kojima smo se divili osamdesetih godina prošlog veka.
Veliki ravni ekran postao je uobičajen deo dnevne sobe, često ga viđamo i na zidovima drugih prostorija, ali je i dalje malo programa koji bi demonstrirali sve njegove prednosti. Domaće televizije blaženo emituju program u standardnoj rezoluciji, a ponuda Blu-ray naslova je nešto bolja, ali i dalje skromna - da nije Interneta, ne bismo se nagledali HD sadržaja. Zato pozdravljamo najavu Telekoma da će obezbediti nekoliko HD kanala u standardnom Open IPTV paketu, kao i SBB-ovu najavu da će digitalna televizija biti proširena Video-on-Demand servisom koji će nuditi (i) filmove u HD rezoluciji. Ali sve to je i dalje "samo HD" - televizori koje smo ovog meseca testirali u "Tehnomaniji" u značajnom broju nude 3D prikaz, naravno pod uslovom da pronađete odgovarajuće 3D sadržaje, kojih ni na globalnom tržištu nema mnogo. Po ko zna koji put se pokazuje da softver napreduje znatno sporije od hardvera.
U želji da podstaknemo razmišljanje o trećoj dimenziji televizije, uz ovaj broj vam, u saradnji sa Samsung-om, poklanjamo 3D naočari, a na sledećim stranicama videćete niz 3D oglasa, slika i tekstova koji će vam pomoći da sagledate potencijale 3D tehnologije. Uživajte u trećoj dimenziji na papiru ili na ekranu, pogledajte ponekad i kroz prozor u pravi 3D svet, i sačuvajte naočare - dogodine će treća dimenzija doći do izražaja! Vidimo se pred Novu godinu.
|