PC Press
O nama
O nama
Pretplata
O nama
Postanite saradnik PC-ja
Kontakt sa redakcijom
PC Press
Novi broj
Novi broj   
Pretrazivanje
Arhiva
Arhiva   
PC Online
PC Plus   
Specijalna izdanja
Aktuelnosti Aktuelnosti
PC #90 : Jun 2003 TehnoGuru

 Naslovna  Sadržaj 
Voja Gašić  

Pakom roadshow

Padine i obronci prolećnog Zlatibora su stimulativan ambijenta da ono što čujete i zapamtite, a Pakomov prolećni roadshow predstavio je partnerima i novinarima niz novosti koje nas očekuju do kraja godine...

Na koji način promovisati nove proizvodne programe, kako kupcima pružiti odgovarajuću podršku, a da svi budu zadovoljni, pitanja su koja se stalno provlače kroz ovakve prezentacije. Prijatan ambijent Zlatibora svakako je nagrada za dosadašnje najuspešnije partnere Pakoma, ali i stimulacija za budućnost – od onoga ko je najviše pokazao, najviše se i očekuje. U nadi da će ovakva logika pokazati neke pozitivne efekte i na drugim mestima, našlo se mesta i za novinarsku ekipu koju „Pakom“ ne zapostavlja kad je u pitanju upoznavanje sa novim proizvodnim programima i tržišnim strategijama. Korisno je da neke stvari saznamo pre drugih, jer nam to povremeno daje status proroka, što je u našim krajevima još uvek cenjena kategorija.

Nakon dolaska i obilnog ručka pod radnim nazivom „Kad jaganjci utihnu“, cela ekipa je prešla u kongresnu dvoranu hotela „NIS Jugopetrol“. Najpre je Dejan Pavlović, jedan od vlasnika Pakoma, održao kratku uvodnu reč, kroz koju je opet provejavalo zadovoljstvo dosadašnjim rezultatima, a nastavak dana bio je popunjen prezentacijama firmi Sony i Fujitsu Siemens.

Komponente i sistemi

Gospodin Ferenc Peter, predstavnik Sony-ja, stavio je akcenat na razvoj LCD monitora i opšta predviđanja prema kojima će 2004. godina biti prekretnica na tržištu monitora. Te godine će, naime, po prvi put biti prodato više LCD nego CRT monitora. Iako po mišljenju profesionalaca CRT monitori još uvek zauzimaju značajno mesto na radnim mestima gde je potrebna visoka vernost reprodukcije boja, Sony ulaže velike napore da se poboljša i ovaj aspekt primene LCD tehnologije. Ne ulazeći u preterane tehničke detalje, pomenućemo da Sony intenzivno traga za različitim podlogama, filterima i osvetljenjima ekrana koji će poboljšati kontrast i ravnomernije osvetliti ekran. Posebna pažnja usmerena je ka „čvrstijim“ kristalnim materijalima, pa se iste godine očekuje i značajan napredak u kvalitetu prikaza a pre svega u boljim svetlosnim karakteristikama i povećanom gamutu displeja. Nastavak priče doneo je niz vesti o novim modelima koji nas očekuju najesen, a uz viši kvalitet prikaza ide i tradicionalno privlačan dizajn Sony proizvoda.

Ako se u mnogim oblastima Sony trudi da svoja rešenja nametne kao standard, priča o OSD (Optical Storage Devices) uređajima je dijametralno suprotna. DRU-500AX treba da pomiri dva DVD sveta i omogućava upis na DVD+-R i DVD+-RW medije. Standard uvek ostaje jedan, ali Sony ovim uređajem izlazi u susret nestrpljivima koji žele da pišu na DVD medije već sada.

Fujitsu Siemens Computers se usredsredio na rešenja za velike sisteme i korisnike. Već sama činjenica da je izabrao jednog distributera čini ga različitim od većine svetskih kompanija koje nastupaju na našem tržištu. Cilj je nerasipanje energije i usredsređivanje na iznalaženje što boljih rešenja čak i u veoma komplikovanim okruženjima, pa je u sklopu ove prezentacije gospodin Aleksandar Uljarević govorio i o Pakom Solution centru (PSC) koji treba da pruži odgovarajuću podršku kad je reč o serverskim i storage rešenjima za korisnike koji gomilaju podatke i imaju potrebu za velikim brojem, često dislociranih, transakcija. Manje pažnje posvećeno je desktop i notebook rešenjima, ali je naglasak stavljen na mobilna rešenja kojima će, kao klijentskom delu cele priče, FSC i ubuduće posvećivati mnogo pažnje.

Jutro nakon naporne večeri

Nakon „napornog“ Whisky Party-ja na kome je zapodenuta oštra metafizička rasprava između poslovnog sveta i medijskog pool-a kao i (kratke) noćne pauze, Dragan Milanović, uvek dobrodošli i zanimljivi predstavnik MSI-ja, održao je opširnu prezentaciju o planovima ove kompanije do kraja godine koji su, naravno, usklađeni sa planovima vodećih svetskih proizvođača procesora i platformi za matične ploče i grafičke karte.

Predstavljene su nove smernice MSI-ja koji se koncentriše na IntelliApps rešenja, gde se MSI pronalazi u ulozi jednog od svetskih lidera. Tradicionalna slika računara se menja, a cilj MSI-ja je da za mnoge primene pronađe prava rešenja, odabere i uklopi prave komponente i osmisli barebone sisteme za različite namene – bio to kućni multimedijalni centar, informativni pano na aerodromu ili kasa u restoranu brze hrane. Nije zapostavljena ni wireless tehnologija, pa mnogi od ovih uređaja predstavljaju zapravo terminale koji nas očekuju na raznim mestima u bliskoj budućnosti.

Nakon formalnog dela, gospodin Milanović je bio meta tima „obesnih overklokera“ sa Benchmark-a, gde je morao da odgovara na razna problematična pitanja – između ostalih i na pitanje o tome kako to da jedan od strateških partnera kompanije nVidia pravi prototip kartice sa ATI čipom, ali se, kao i obično, odlično snašao u odgovaranju. Poput svakog dobrog brifinga i ovaj je trajao kratko, pa jedva čekamo jesenji roadshow na Kopaoniku, gde „Pakom“ obično predstavlja većinu svojih principala, a znamo sigurno da ih ima više od tri...