|
Dejan Ristanović |
Najpoznatije reklame na svetu emituju se tokom Super Bowl-a. Cena je 3 miliona dolara za 30 sekundi, pa oglašivači ne žale truda da spot izgleda spektakularno. Google-ova ovogodišnja reklama bila je najbolja, jer je umesto 3D grafike i poznatih lica prikazala... istinu
Super Bowl, finalna utakmica NFL lige, je događaj godine u Americi. Toliko je važan da je 1985, uz svu strogost američkog Ustava, Reganova inauguracija pomerena za jedan dan, da se ne bi "sudarila" sa Super Bowl-om. Stotinak miliona gledalaca američkog fudbala znači i visoku cenu reklama, pa samo najveći mogu sebi da dopuste spot od 30 sekundi tokom velikog finala - neki od najznačajnijih tržišnih prodora, uključujući i promociju Apple Macintosh-a 1984. godine, započeli su Super Bowl reklamama. Ti spotovi se obično prikazuju samo jednom, a za njihovo snimanje se ne žali novac. Ove godine najefektnija je bila reklama kompanije Google, iako u njenu pripremu nisu uložena posebna sredstva - samo su snimali (ionako spartanski dizajniran) www.google.com sajt.
Spot Parisian Love (pogledajte ga sa našeg DVD-a) je životna priča kroz niz Google upita - mladić planira studije u Parizu, pa se snalazi u tom gradu, uči da impresionira Francuskinju, raspituje se o zaposlenju u inostranstvu, traži pogodnu crkvu, i na kraju mu je potrebno uputstvo za sklapanje kolevke. I zaista je tako - gotovo svaki posao počinjete Google upitom. Kao što, kada utaknete kabl u zid, znate da će kroz njega poteći struja, tako očekujete da Google "zna" ono što vas trenutno zanima.
Naše navike su dale kompaniji Google toliku snagu da se nedavno direktno suprotstavila svetskoj sili kao što je Kina i iz tog spora izašla kao (relativni) pobednik. I na tome se ne zaustavljaju - njihova moć širi se i u domen mobilnih komunikacija, a upravo promovisani Nexus One telefon bi mogao da pošalje sve off-line GPS sisteme u prevremenu penziju. Osim ako se ljudi ne uplaše što Google zna šta su tražili, kuda su išli (GPS), gde su se slikali (Picasa), s kim su komunicirali (Buzz)... Zvuči pomalo zastrašujuće.
A ipak, Google "samo" integriše materijale koje drugi pripremaju - da biste privukli kupce i korisnike, potrebna vam je dinamična Web strana koja ne počinje biografijom vlasnika firme i njegovom fotografijom. Domaći Web mora da bude bolji, a razvoj e-commerce i e-government rešenja bi trebalo da bude prioritet istraživanja i razvoja. Možda otud medijska i druga pažnja koju je u februaru izazvao naš izbor 50 najboljih .RS sajtova - vredi učiti od drugih i tim znanjima pratiti svoju razvojnu koncepciju. Mi se na Internet putu držimo već čitavih 15 godina - vidimo se 1. aprila, u rođendanskom PC Press-u!
|